lørdag 7. mars 2015

Conseal don´t feel, don´t let them know.....

Vel.......jeg er vel det man kan beskrive som den snakkesalige mennesketypen! Jeg har vokst opp med at man snakker om ting, om alt faktisk på godt og vondt! Særlig det som er vanskelig! Med mine foreldre kan jeg snakke om alt og når jeg sier alt så mener jeg ALT! Det er ingenting som er for snålt, vanskelig, flaut eller tabu å snakke om! Jeg føler meg priviligert av den grunn. Det betyr blant annet at jeg kan være 100% meg selv med mine nærmeste! Joda, det er klart det er ting jeg har angret på at jeg har plumpet ut med, men i ettertid (sånn i voksen alder) har jeg innsett at det er nettopp disse gangene som gjør at forholdet mellom meg og mine foreldre er så inderlig sterkt! Det har hjulpet meg mang en gang! Det å ha en mor og en far man kan ringe til fordi noe gøy har eller skal skje, for å diskutere planer og tanker, for å snakke om alt og ingenting, for å si at jeg er glad i deg, for å spørre om råd, for å sladre litt eller rett og slett bare for å gråte en skvett det er ett stort privilegie og desverre er det ikke alle som har det slik!
Når jeg lytter til Frost hiten som går på repeat her i huset og hører frasen "Conseal don`t feel, don`t let them know"... ja da blir jeg rett og slett bekymret! Kall meg gjerne rar, men ingen skal fortelle mine små at de skal holde vanskelige ting inne og ikke snakke om det med sine nærmeste! INGEN! Selv ikke Anna! For er det en ting jeg skal være for mine døtre så er den en mamma de kan prate med om alt uten å møte fordømmelse! Jeg krever ikke å få vite alt....jeg forteller ikke absolutt alt til mine foreldre heller! Det ville vært direkte ødeleggende:-)) Men det er mitt valg ikke Disney sin innflytelse! Nå er jeg enda glad for at jentene mine ikke skjønner opp ned på det engelske språket og at den Norske versjonen gir ett litt annet budskap! Men det jeg vil ha frem her er viktigheten av å være der for sine barn, gjøre dem trygge på at du aldri fordømmer uansett hvor galt det måtte være og gi dem tryggheten på at de har en mamma eller pappa de kan komme til 24 timer i døgnet med hva det skal være, hvor enn vanskelig det er! Da står de så inderlig mye stødigere i livet og om de ramler så vet de at du er der og fanger dem opp!

Bare en liten tanke fra meg som kjenner verdien av det og forstår hvor sårt det er å mangle det!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar