lørdag 23. mai 2015

Heal the World...Make it a better place...

"Vi skal på shooooooow! Danse på showet mamma?" Siren danser av gårde på lette ben! Hun har gledet seg til dette i hele dag! Vi skal se på show! Danse show har Siren fått for seg at det er! Hun eeeeelsker å danse! Når musikken settes på beveger hun seg inn i sin egen verden hvor hun er akkurat som andre! Kroppen beveger seg lett og ledig til rytmen av musikken og hun stråler! Øynene mine blir tårevåte hver eneste gang! Denne kvelden skal vi altså på show! Det er en lokal artist som skal parodere Michael Jackson!
Idet vi entrer den mer eller mindre brune puben rett over gaten for hotellet i Fig Tree Bay kjenner jeg ikke den samme entusiasmen som prinsessene mine! På storskjerm vises en eller annen helt sikkert viktig fotball kamp, musikken er overdøvende og dansegulvet er en scene som streng tatt ikke lokker til noen form for vrikking av kroppen! Vi benker oss ned nærmest scenen på Sunniva sin oppfordring, for Michael Jackson spilleren må jo se oss, selv om den ordentlige Michael Jackson er død! Men det gjør ikke noe mener Sunniva for han ser jo at vi danser til musikken hans likvevel og da blir han nok glad og danser litt for Jesus kanskje! Hun er så reflektert, drømmende, tenkende, fantaserende, ettertenksom, omtenksom og klok den lille prinsessen min! Hun vinker stadig til Oldefar der oppe i himmelen for mamma har sagt at han ser oss selv om han er i himmelen! Titt og ofte viser hun han ting hun har fått eller funnet! Da strekker hun de små armene i været så høyt hun kan og sier "Se Oldefar, jeg kan vente til du finner brillene dine" Så står hun slik en stund til hun er sikker på at Oldefar har sett det for så å fortsette med leken sin:-)"Det kan nok hende ja, svarer jeg på Michael Jackson, jesus og dansing utsagnet mens jeg kveler den lille latterkulen som truer med å passere strupehodet." Vi bestiller drikkevarer til bordet, gjør plass til reise følget vårt, putter ørepropper i ørene til Siren, sjekker at sutt, kanin og Ipad er med og så er det bare å vente! Siren sitter ytterst på stolen i spenning! Hun følger nøye med på Sunniva og Jannicke som danser i vei oppe på podiet. Det er enda 20 minuter til det jordiske og ifølge Sunniva det himmelske showet skal begynne!

Siren er lei av å vente! Showe nå sier hun bestemt og drar mormor med seg opp på dansegulvet. Hun rocker løs til "It`s All About That Bass" og jeg kan ikke unngå å smile når bleierompa hennes vrikker iherdig i takt med musikken! Jeg er ikke den eneste som sitter med øynene på Siren og smiler! Alles øyne er rettet mot henne! Jeg ser at det er til mormors store fortvilelse, men også hun har rytmen i orden og dansegleden i boks og ser ut til å infinne seg med at det er hennes mulighet i rampelyset:-) Glemt er en tilsynelatende viktig fotball kamp og når jeg tar en titt rundt i lokalet er det flere av damene som tørker tårene sine! De er rørt og det rører meg at helt fremmede mennesker på en brun Pub sitter og tørker tårene sine fordi jenta mi er så full av danseglede og liv! Hjertet mitt svulmer over av stolthet! Mens jeg sitter der og kjenner på denne stoltheten kommer Sunniva stormende over scenen mens hun roper "Mamma, mamma, nå må jesus gjøre seg klar for nå er han her". Denne gangen klarer jeg ikke holde tilbake latteren og småflirer så diskret som mulig mens jeg geleider Siren og mamma ned fra dansegulvet og smiler unnskyldende til kveldens artist som tålmodig står og venter bak en søyle i en paljettbesatt drakt mens svetten allerede renner ned over pannen hans. Han smiler tilbake, retter på parykken og fisker frem mikrofonen før han gir meg tommel opp og setter igang musikken akkurat idet vi får plassert oss ned i setene!
Det er ett flott show! Han appelerer til barna og Siren veksler mellom å stråle som ei sol og utrykke at musikken kanskje er litt for høy! Sunniva sitter med store øyne og ser på. Hun beveger seg svært lite og er meget fascinert av det hele! Midtveis i showet ser hun opp i taket og gir tommel opp til det jeg antar må være Jesus og den ordentlige Michael Jackson:-)
Plutselig forlater Michael Jackson scenen og setter seg ved siden av Siren! Shit tenker jeg, nå tipper det for henne! Jeg sitter der stiv som en pinne uten tanke på å ta bilde eller filme! "Would you take our picture? Jeg blir med ett oppmerksom på at jeg sitter der med ett "dette går aldri bra" utrykk i ansiktet og kjenner rødmen varme ansiktet mitt idet jeg fisker frem telefonen og ber om at det er nok strøm på den! Jeg knipser i vei og filmer en snutt og det er ikke før jeg ser på bildene etterpå at jeg oppdager verdens bredeste smil i Siren sitt ansikt og en stille dialog mellom Siren og artisten som er bemerkelsesverdig og rørende på samme tid! Siren storkoser seg og ut i showet løsner Sunniva opp og kjører igang rockefoten! Det ble ett fantastisk fint show og etter siste låta sitter vi igjen og ønsker mere! Musikken spiller opp igjen og Siren entrer atter en gang dansegulvet! Det som imponerer meg stort denne gangen er at hun kopierer mange av Michael Jackson sine moves og det er ingen tvil om at det er det hun forsøker å gjøre:-) Jeg blir imponert over hva hun har fått med seg og ikke minst at hun har memorert dansetrinnene og kopierer dem! Hun slutter aldri å forbause meg!
For ett show på alle måter!
Påfølgende dag ved bassenget kommer samtlige som var på Michael Jackson showet bort for å skryte av Siren og fortelle oss hvilken innvirkning den opplevelsen hadde på dem i positiv forstand! Siren får mange klemmer og utallige high five hver eneste dag denne uken! Tenk at ei så lita jente kan gjøre ett så stort inntrykk på mennesker fra hele verden! Det gjør meg stolt, ydmyk, full av kjærlighet og takknemlighet!
Det ble mer enn ett parodi show på Michael Jackson. Det ble en opplevelse jeg bærer med meg resten av livet!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar