lørdag 9. mai 2015

En ren nytelse i dobbel forstand!

Panisk tilrettelegging, OCD eller bare overskudd av erfaringer akkompagnert av praktisk tenking, mastergrad i forberedelser med ordene "bedre føre var enn etter snar" dansende rundt i hodet eller "all of the above":-) For oss er det ikke bare bare å reise på tur! Om vi så skal til Bergen eller Kypros spiller ingen rolle! Den eneste forskjellen er solfaktor behovet! Pakkingen og forberedelsene til denne turen har foregått i ett par uker! Handlelistene og pakkelistene har vært lenger enn handlelappen fra Rema uken før Jul:-) Tanken på reisen har stått for meg som ett lite mareritt pakket inn i forventninger, glede og drømmer om nytelse! Aller mest har jeg bekymret meg for flyturen! Siren er like glad i å fly som jeg er i å skifte diarebleier! Med minnene fra reisen til Egypt for ett par år tilbake friskt i minne var det ved siden av "trygg og kjent mat" for Siren og nok solkrem, faktisk anti bæsj remedier som sto øverst på handle og pakkelisten!
Vel fremme etter en lang flytur til Egypt klarte vi på ett vis å bevege stive og noe slitne kropper halveis elegant ut av flyet, tett etterfulgt av betjening bærende på flysetet til Siren som var like rent og friskt duftende som møkka bingen under grisehuset på KVS Lyngdal Jordbrukskole! Tro meg, det var ikke mye som skilte! Grunnen til at jeg med rette kan uttale meg om det er at jeg egenhendig har stått med griemøkk nedi nettopp den møkkabingen for å redde opp ett kobbel griseunger som forsvant nedi møkka luke:-/ Nå skal det sies at jeg sammenligner overhode ikke Siren med en gris, men odøren av det nervøse utfallet hun klarer å få ut av seg minner ubeskrivelig mye når det gjelder odør! Jeg husker enda følelsen av å forsøke å fjerne diare fra flysetet ett minutt etter at setebeltene med trygghet kunne løsnes! Stoltheten over å klare å skifte bleie på 7 åringen på baby stellebordet på flytoalettet er enda påtagende! Jeg husker tanken jeg fikk ved andre runde med Siren brettet i to på det stellebordet! Hvis alt annet måtte slå feil kunne vi alltids søke om jobb på sirkus med Siren som Norges yngste slangemenneske, for maken til myk jente skal man lete lenge etter! Det hjelper nok på at hun ifølge syndromet sitt har ekstremt manglende muskelfasthet! Igjen, det er aldri noe som er så galt at det ikke er godt for noe:-)

Så med denne turen friskt i minne var det altså bedritne forberedelser som sto i fokus! Jeg har flagget for mine nærmeste at min ide med å være så forberedt som mulig vil minske sjansene for gjentagelse av Egypt turen! Jeg fikk rett! Noe jeg alltid har men sjelden har jeg vært så glad for å ha rett:-)) Med 4 par skifte bukser, to pakker bleier, 4 tisseunderlag for seng, 8 plastposer og 5 pakker våtservietter fikk vi kun bruk for 1 bleie, 1 tisse underlag som er åpent for gjenbruk og vi måtte bytte 1 bukse kun fordi jeg er like grasiøs som en elefant i  ett glassmagasin og sølte en halv boks brus over Siren:-/
Så nå nyter vi bare! Late dager ved bassenget, glade barn, sene kvelder, show for store og små og morgenstund med palmesus og fuglekvitter!

Lille Sunniva har lagt sjenertheten sin bak seg og funnet ei venninne fra Drammen! Sammen koser de seg noe aldeles vanvittig! Jeg nyter stille morgener alene på terassen grunnet trøtt reisefølge og kjenner at det er skikkelig godt å leve til tider:-)

Så er det enda noen dager til hjemreisen og der er vi like godt forberedt:-)












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar