søndag 8. juni 2014

When life takes over.........

Dagen har vært helt super idag egentlig! Jeg har ikke fått gjort halvparten av det jeg hadde planer om, men til gjengjeld er det kvalitet over det som har blitt gjort. Første etasje er støvsugd og ryddet, sovnet en halv time i solen og nådde målet om ett såvidt synlig skille på baken. Papirer som skal finnes frem for ett formål ligger sirlig sortert på stuebordet, Levegger og gjerde er malt første strøket, røykepauser med naboen, kroppen skinner etter ett velfortjent hjemmespa og nå er det avslapping med ett glass vin...to glass vin og blogg skriving!
Who says i can`t be free from all of the tings i used to be.....Who says i can`t take time......Doesn`t matter if i even go.....
En fengende låt for dem som har fått den med seg. Men budskapet, historien og ideen bak låta slik jeg ser det er så uendelig viktig! Det er bare så inderlig vanskelig å etterleve! Her får enhver unnskylde skriftspråket mitt, men det er så forbannet vanskelig å gi litt faen innimellom! Vet ikke hvilken annen måte jeg skal uttrykke meg på for å få frem problemstillingen! Igjen ha meg unnskyldt! Som ung var det lettere! Gi fullstendig blaffen (det kunne jeg brukt i setningen over, men det er ikke det utrykket jeg bruker for meg selv), who say`s i can`t take time......Det er meg det!
 Det er meg selv som presser meg til det ytterste og sier til meg selv at sove kan du gjøre når du dør! Jeg har nok ikke lært så meget av min nær døden opplevelse noen år tilbake som jeg skulle håpe! Det er bare det at som alene mamma til to med diagnoser strekker ikke tiden til! Hadde lønnen for jobben min vært fabelaktig og betalingen for å være mor til disse to unike reflektert omsorgs mengden, så kunne jeg betalt flotte hardt arbeidende mennesker til å hjelpe meg med alt som må gjøres og som ikke tar hensyn til at krefter ebber ut sånn ca klokken 2000, at lydnivået må holdes til det minimale, at selv lyden av sentrifugering og støvsuging er smertefullt i små tinnitus befengte ører, at når ryggen snues vekk i få minutter så er tilværelsen slik jeg kjente den endevendt og at i det øyeblikket man bretter armene opp for å gå på ett prosjekt med dødsforakt, så er det to som skal på do samtidig og kampen er tapt for minstemor om å få mamma hjelp på do selv om hun er bare fire, men vil ikke som storesøster på åtte smake på bæsjen hvis mamma ikke overvåker toalett seansen! Så da tusler hun slukøret opp på badet i andre etasje, for det har ikke storesøster noen som helst mulighet for å rekke og så sitter hun der og synger litt for seg selv til storesøster er ferdig på do og mamma kan komme (sammen med storesøster) for å tørke den lille tålmodige baken, vaske hendene og så tørke tårene som viser hvor hardt det er å måtte være den store når man er den minste!
Så kommer de barnefrie helgene. En sjelden gang er jentene hos sin far tre netter men i de fleste tilfeller har jeg 31 timer å gjøre alt unna på! Alle prosjekter som handling, oppussing, rydding, vasking, maling, egenpleie, sosialisering, forefallende, klesvask, husvask og prøve å huske at uten søvn duger helten ikke! "Who says i can`t be free from all the things i used to be"......Vel, jeg vil vel streng tatt si at jeg er ikke engang i nærheten av å være den jeg var før samboerskap, barn, nytt barn, samlivsbrudd, ny kjæreste, nytt brudd, kjærlighetssorg, frihetsfølelse og så ny forelskelse! So yes......no matter what anyone says or think...i`m so incredible free from all of the tings that i used to be!

Men selv om hverdag, Q4 aspekter, mangel på selvdisiplin, ekstra kilo, stress skuldre, hanglende økonomi, jobb, plikter, papirarbeid i uhorvelige mengder, påtagelse av oppdrag for de som måtte behøve det, egne alt for høye mål og mangel på sosial omgang fordi arbeidsmengden er skyhøy og prioriterings evnen trenger en overhaling så ville jeg ikke byttet med meg som 20 åring for alt i verden (selv om jeg mer enn gjerne skulle hatt min vakre hest Morgan Kane tilbake)! For det er dette som er mitt liv som Q4 mamma! Nå er det bare opp til meg å skreddersy tilværelsen slik at Siren, Sunniva, og jeg får det best mulig rundt alle aspekter av livet.

Life has taken over, but i will ride it until the end and at some point i will have control of my life not the other way around.....getting there!

Men for å være helt åpen og ærlig.....litt hjelp til selvhjelp er ikke å forakte selv for den mest iherdige klare det hele selv personen!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar