mandag 30. juni 2014

Dropp tidsklemma, jobb smartere!

Er det mulig tenker jeg! Jeg har ferie! Har hatt det i overkant av en uke. Men avslappingen og rekreasjonen uteblir! Glad jeg har bestilt tur til Mattias og meg! En tur til ett sted der det er langt fra luksuriøs shopping og festglade ungdom! Jeg har valgt stedet med møysommelighet! Basseng, strand, trening, spa, rolige middager på hotellet og forhåpentligvis små koselige lokalbutikker og tavernaer for å gi oss følelsen av å være i landet og ikke bare på charter!  Ett hotell for voksne uten barn! Ah hurra ingen barn, utdyper Mattias. Mamman imeg steiler en smule under den uttalelsen, men når jeg får tenkt meg om er det egentlig ganske fantastisk! For det betyr at hengivenheten, tålmodigheten og gleden vil styrkes for det kommende året!
Men ikveld blir det altså seminar for å lære å jobbe smartere! Jeg har innsett det at kapasiteten min er ikke det den en gang var! Etter jeg kollapset (se tidligere blogg innlegg) har ting gått trått! Før visste jeg nesten ikke hva en huskelapp var! Jg hadde alt i hodet og det var ikke en ting jeg gikk glipp av! Nå kommer selv bursdagene tilbarna som en kjempe overraskelse hvert år! Det skjedde noe med meg den dagen! Ansiktet ble skjevt, hukommelsen dårligere, forvirringen større, tålmodigheten mindre, utholdenheten forble den samme, kreativiteten ble større og huset ble fullt av huskelapper mens telefonen piper i ett for å minne meg på utallige gjøremål, avtaler og viktige huske ting! Men jeg glemmer likevel! Jeg kan glemme å ringe en venninne selv om jeg har lovt det, jeg kan glemme å se gjennom IP planer og skrive nye søknader. Jeg kan glemme påskefrokoster i Bhg og jeg kan glemme å vanne plantene! Det verste er at jeg til tider later til å glemme å leve! Jeg streber fremdeles etter strøkent hjem, variert garderobe, skinnende gulv, riktige leker, riktig bruk av tiden med barna, riktig plassering av energi, riktig behandling av venner og bekjente, ett hav av tid med de jeg er glad i, oppofrelse på jobben, trening, spise sundt og ellers alt som hører livet til! Men det er ikke enkelt å etterfølge alle mine egne krav! Derfor liker jeg artikkelen jeg postet på facebook for litt siden om å lære å gi litt blaffen! Tror jeg må lese den igjen selv enda en gang!

Så ikveld blir det altså seminar på mor! Det skal bli spennende å se om jeg klarer å implementere de gode rådene fra seminaret inn i livet! Gjøre det som er riktig og viktig for meg! Jeg har ikke skrevet her på lenge! Har ikke tatt meg tid! Nå når jeg klaprer i vei på tastaturet kjenner jeg at dette er en av de tingene som gir meg glede og energi! Kanskje jeg til deres irritasjon skal legge inn en liten stund hver dag til bloggen! Det skjer faktisk litt i livet mitt som er verdt å dele!

En god dag ønsker jeg dere alle fra hele Q4 familien! imorgen kommer referat fra seminaret! Hvem vet kanskje det er andre der ute som kunne ha nytte av noe slikt!

Gode klemmer og ønsker om en riktig bruk av dagen for dere alle!
Smil og verden smiler til deg!

Alt er nytt og spennende når man er barn!

Se, ta inn over deg og nyt livet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar