torsdag 25. mai 2017

Drømmer du om......




.......perfekte øyenbryn. Det er kanskje å ta litt hardt i, men allikevel overhode ikke overdrevent når jeg nå påstår at jeg kjenner en slags uforklarlig lett sorg i hjertet når jeg tenker på mennesker som faktisk drømmer om slike ting som perfekte øyenbryn. Det er Kristi himmelfartsdag, solen skinner, ungene sover og Facebook får audiens. Jeg hviler øynene mine på reklameteksten "drømmer du om perfekte øyenbryn". Nå skal det sies at jeg skriver ikke dette for å gjøre narr av noen. Vi har alle våre drømmer og ingen drømmer er feil. Når det er sagt så er jeg slik satt sammen at når det kommer til perfekte øyenbryn, vaskebrett mager, lår som holder seg på plass i vinden, spretne bakdeler og bryst som er på vei til himmels, så er vel det, etter min mening, noe man bør legge i "jeg ønsker meg" boksen og ikke "Jeg drømmer om" boksen.  Personlig vil jeg ikke karakterisere noe som man med en tur på Vita, ett speil, godt lys og stø hender kan fikse på en time, som en drøm man lengter etter skal gå i oppfyllelse. Men igjen, det er mine tanker. Jeg finner det bare ørlite granne provoserende. Vi trenger alle større ting å strekke oss etter. 
En av årsakene til at jeg henger meg opp i dette, er oppdagelsen av hvor overfladisk verden har blitt. Den har vel strengt tatt vært rimelig overfladisk i åresvis, men i disse tider når verden nye høyder på det punktet. Det er så inderlig mange andre ting å ta tak i enn øyenbryn. Det er ikke rart at barn blir mobbet for utseende sitt når drømmer om det perfekte er iferd med å bli normen. Når utseende blir det viktigste aspektet og indre verdier blir blåst bort til fordel for en perfekt innramming, hva det enn måtte innebære. Jeg har en oppfordring til dere alle uansett hva deres drømmer må være. Benytt en stille alene stund til å ta en ekstra titt på deres verdier, skriv ned drømmene dine og tenk litt over hvordan akkurat du ønsker verden skal være. Vi må alle starte med oss selv og en slik selv ransakelse med jevne mellomrom har gode effekter på deg som person og vil forplante seg i positiv retning med deg som utgangspunkt ut i samfunnet og videre derfra. Husk at nettopp du er dine barns største forbilde. Tenk over hvilke verdier du vil de skal leve etter videre inn i ungdomstiden og livet som voksen. Barn kopierer. Sørg for at de ikke går gjennom livet som dårlige kopier. Vi har ett ansvar. Er du tøff nok til å ta det? 
Utover dette vil jeg ønske hver og en av dere en herlig og innholdsrik dag full av latter og gode følelser.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar