tirsdag 12. august 2014

Løft hodet!

Når du står til halsen i drit, er det lurt å ikke henge med hodet! Ett fantastisk utsagn! Jeg har hatt tendens til det! Stå til halsen i drit og så henge med hodet! Da blir alt drit! En ting Smartere, Sterkere, Vakrere kurset har lært meg så er det å ta tak i tingene! Det er en krøkkete vei å gå! Det er nå ikke en gang slik at selv om man har tatt ett kurs som gir en alle nøklene til å klare det, så skjer det ett slags mirakel over natten! Det er noe som må jobbes med hver eneste dag! Jeg sier til meg selv hver eneste dag i speilet (etter ansiktsvask og sminking selvsagt) "Siri, du er Smart, sterk og vakker! Noen morgener bikker det over troverdighets grensen, men andre morgener kunne jeg like gjerne sagt til meg selv at om ett år jobber jeg som operasanger! Det positive med å gjenta det mantraet hvor troverdig det enn måtte virke der og da, så setter ordene seg fast og en dag vil jeg tro fullt og helt på dem! Jeg kan ikke si om det er en måned fra nå eller år, men en dag!
Jeg tar enda sorger på forskudd, graver meg ned i sorg over banale ting, ser i utgangspunktet ingen utvei på problemer som måtte dukke opp. Men den nedgravingen og mangelen på løsningsorientering varer ikke i det vide og det breie slik det gjorde før! Nå setter jeg meg hver eneste kveld og lager liste over morgendagens begivenheter! Jeg setter aldri opp mer enn to nødvendige gjøremål og det gjør at de tingene jeg setter opp blir ikke forskjøvet og de er absolutt gjennomførbare! Det fører til action og selvtillit! Rom ble ikke til på en dag! Baby steps! Sakte men sikkert blir problemer og utfordringer som tårnet seg opp og virket endeløse, mindre og mindre! Jeg har laget langsiktig plan for årene fremover, månedsplan og ukesplan. Som nevnt lager jeg dagsplan for kommende dag hver kveld. Det tar ubeskrivelig kort tid å gjøre det og det er så virkningsfullt!
Så selv om jeg til tider står med drit til halsen, så bøyer jeg hvertfall ikke lenger hodet og graver trynet ned i den også!
Det er alltid en løsning på tingene! Noen løsninger er bare vanskeligere å se enn andre!
Jeg hadde en etterlengtet prat ikveld med ei av mine powerfriends venninner om ett problem jeg har gått rundt og tygget på en god stund! Jeg så ingen positiv vinkling! Så kommer hun, vakre damen med sitt syn på akkurat denne problemstillingen og vips, så var det ikke ett problem lenger, bare en utfordring som må jobbes litt med! Det er deilig med andres åpne øyne av og til! Takk kjæreste Renate for den oppløftningen!
Dritt har ikke menneskelige evner til å holde på deg, det er en substans som med litt kløkt, styrke, pågangsmot, ett dryss urkraft og eventuellt en spade lar bekjempe!
Gry Sinding sier sannheten så bra: "Det er aldri bare en løsning på ett problem, det er minst tre".


Så løft hodet for å se løsninger, rope om hjelp og trekke pusten dypt så du er klar til det kraft taket som skal til for å grave deg ut av dritten!

Du er kapabel til så uendelig mye mere enn du kan forestille deg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar