fredag 8. august 2014

Well said....now live it!

"Choose your thoughts wisely! For they are the energy that creates your life"!
 Det er så inderlig sant! Hvor mange ganger har jeg ikke sagt til meg selv at "Siri, det her greier du ikke"! Vips så gir jeg opp! Det gjelder de fleste aspektene i livet! Ikke når det gjelder barna selvsagt! Er det ett område jeg aldri vil gi meg på så er det der! Derfor har jeg nå, etter 38 år med prøving og feiling på det området kommet frem til, at hvis jeg putter bare 60% av den iveren, det pågangsmotet, den viljen, styrken, kampviljen og energien som jeg legger i barna, i disse andre aspektene i livet, så vil jeg klare det utroligste! Hvis vi i tillegg legger til 5 timer ekstra pr døgn og formaterer det punktet i hjernen som har innvirkning på søvnmønsteret til å fungere som en av og på bryter, ja da mine venner ville jeg vært bortimot uovervinnelig:-)

"I stay a bit overweight, because it wouldn`t be fair to all the skinny people if i where this attractive, intelligent, funny AND thin":-) Vel..... jeg kan vel med hånden på hjertet si at det er enda en herlig unnskyldning for å krølle seg opp i sofaen med chipsposen og gi en lang marsj i treningen! Liker den! En av de bedre, og så stemmer det jo så inderlig godt;-)

"Peoble will forget what you said, what you did, but never how you made them feel"!
Vel, der tror jeg at jeg er unntaket som eventuellt måtte bekrefte regelen! Jeg har en teflon hjerne uten sidestykke, men utsagn, råd og ord som blir uttrykkt sitter som spikret! Det eneste måtte være at jeg kan hente frem ordene, "smake på dem" og kjenne følelsen det gir! Det vil trolig være den følelsen jeg fikk første gang jeg hørte ordene, men det er neimen ikke sikkert:-)

"Når drømmene skimtes i horisonten, et øyeblikk av lykke.....tenk at det er mulig"!
Vivian Songe la ut denne! Jeg er glad i å drømme! Noen av drømmene er mer reelle enn andre, men like fullt ønskedrømmer! Det som er det vesentlige er å ha troen! Troen, tålmodigheten og kampviljen! Først da kan man flytte fjell, eller ihvertfall lempe en stor haug gråstein uten å pådra seg brokk! Jeg er en drømmer! Jeg elsker å fantasere, skrive og dagdrømme! Men jeg har alltid sittet med følelsen av å ikke leve disse drømmene! Kan tro det var deilig å få av seg skylappene og se at jo....drømmene jeg hadde for år tilbake har faktisk blitt iverksatt om enn noe moderert og til tider forbigående, men like fullt realisert! Det lover godt for fremtiden! Uten drømmer og håp er det bare tidsklemma, klesvasken og pliktløpet igjen! "Dream your life, live your dream":-)

"When writing the story of your life, don`t let anyone else hold the pen..."!
Vel...for det første vil det i disse tider være mer nærliggende å si "don`t let anyone else touch your keyboard", hvis man skal være ordentlig pirkete og "up to date". Men det er virkelig noe i de ordene! Hele livet har jeg latt meg styre av andre! Frem til man blir myndig er det naturlig at foreldre har noe dem skulle ha sagt, men det burde stoppet der! Det er ikke før nå, 20 år senere at jeg innser viktigheten av å styre sitt eget liv! Jeg har vært en pleaser hele mitt liv! Nei, for all del, jeg har ikke blitt en bitch på mine "eldre dager" sånn over natten! Jeg kommer alltid til å tenke på andre før meg selv. Jeg er jo mamma! Men jeg har lært å kombinere det! Det viktigste jeg har lært på disse 20 årene er å stole på magefølelsen! Jeg finnes ikke spirituell, synsk eller ekstra følsom for hva som ligger rundt neste sving, men jeg har magefølelsen! Den har til dags dato aldri slått feil! Sist jeg fulgte den i en stor avgjørelse, ble det ett helsikkens rabalder og ett år med ett mildt helvete, men jeg hadde rett! Hadde jeg gått andre veien i den avgjørelsen og trosset magefølelsen, ja så hadde jeg sittet i saksa både mentalt og økonomisk! Men jeg lyttet til den litt for store magen min og selv om prosessen var lang og til tider smertefull, så er jeg idag på bena igjen og vet at jeg er på ett desidert mye bedre sted enn jeg ville ha vært hvis jeg lot være å lytte til den delen av meg som best viser at jeg har bært frem to vakre jenter:-) "Du har alltid ett valg uansett hvilken situasjon du er i, HUSK DET!" "Uansett hvor mange råd og meninger du får hos andre, så husk å lytte til din egen indre stemme. Den vet best!

"If you are always trying to be normal, you will never know how amazing you can be"!
Normal har jeg aldri vært! Det innså jeg ganske så tidlig! Men streben etter å være normal var endel av livet mitt helt frem til eldste prinsessen kom til verden! Da innså jeg at det å strebe etter å være normal er ganske slitsomt og fånyttes! Jeg levde livet i troen på den perfekte jobb, 2,4 barn, stakittgjerde som inneholdt frukthage og grønne jorder med vakre hester på, en hund skulle vi få, reise på ferie hvert år til enten ei hytte, eller utlandet og jeg skulle være veltrent, inspirert og jevnt over lykkelig! Vel, det ble ikke helt slik! Men jeg ville ikke byttet for noe i verden! Jeg elsker det faktum at jeg er keitete, full av selvironi, kreativ, snakkesalig, har katt istedefor hund og at min lille familie er under forskning i USA fordi vi rett og slett er unike! Men hva er normalen! Hvert eneste menneske er så normalt som det går ann å få blitt bare ved å være seg selv! Det finnes en fasit, men jeg tror strengt tatt ikke at noen av oss passer inn i den 100%! Takk og lov for det! Da ville verden vært ett kjedelig sted dere! "I am currently under construction-thank you for your patience":-)  "Don`t compare yourself to others, you are you. No one could ever come close to being you, even if they tried"!

"Speak your mind, even if your voice shakes"! Å himmel det har vært en lang vei å gå for å komme dit! Jeg har så mange eksempler på det at jeg kunne trengt de fem timene ekstra akkurat nå! Det er mange konfrontasjoner man skal ta når barna er passe Q4! Det er mange konfrontasjoner man skal ta når man jobber, er gift, har kjæreste, leverer på skolebussen, har barn, blir syk og rett og slett lever! Atter en gang fant jeg styrken til å si min mening da jeg ble  mor for første gang! Det var den tøffeste opplevelsen jeg noensinne har hatt, men det var en fantastisk deilig følelse å ha noen å kjempe for! Det har vært mange skjelvende taler opp igjennom i forskjellige situasjoner, men åh så befriende å tørre å si sin mening og kjempe for sitt! Prøv det...det er så inderlig verdt det!

"Stress ikke med å være mer enn du er. Du er mer enn god nok! Ta livet med ro, nyt en kaffe og la dagen bli som den blir. Det er DU som avgjør hva som er din perfekte dag, la andre avgjøre sine"!

Indre ro vil du oppnå den dagen du slutter å bry deg om hva andre synes om deg".....Currently under construction...

"Det er umulig å forstå hva andre mennesker har gått gjennom uten å oppleve det selv. Men vi kan ikke oppleve alt. Det vi kan gjøre er å ta andre mennesker på alvor og ha respekt for deres liv"!

I rest my case:-)

Jeg vil avslutte med å dele ordene til min nåværende mentor! Vær den beste versjonen av deg selv!

Klemmer til dere alle!
Jeg er meg! Take it or leave it;-)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar